saksliste

Sist styremøte: 18 mars (video chat)
Vi kommuniserer ukentlig gjennom messenger gruppe og har gjort det siden oppstarten.

Pågående saker

Bygningsmassen / Vedlikehold

  • Årsmøte – 18 mars
    OBOS anbefaler at vi gjennomfører årsmøtet digital gjennom deres løsning som tilbys gratis.
    Styrer vurderer om dette lar seg gjennomføre eller om vi kan utsette årsmøtet. Vi tror dette kan gi utfordringer for deltakerne og selve gjennomføringen av årsmøtet.
  • Dugnad i sameiet – 18 mars
    Dugnaden blir utsatt til det er trygt for alle å gjennomføre.
    Vedlikehold som må gjennomføres blir satt ut til vaktmester eller eksterne.
  • Ventilasjon i leiligheter18 mars
    Flere har forespurt informasjon om ventilasjon og styret skal oppdatere hjemmesiden ny informasjon. Styret kan anbefale beboerne å ta kontakt med Bærum Blikk og ventilasjon som har gjennomført flere oppdrag i sameiet.
  • Nytt låsesystemoppdatert 18 mars
    Eksisterende system er utdatert og mange nøkler er på avveie. Styret skal innhenter riktig kompetanse for å anbefale nytt låsesystem.
    Oppdatering: Styret henter inn tilbud som presenteres på årsmøtet
  • Lys i oppgangeneoppdatert 18 mars
    Styret har vurdert at lysene i oppgangene ikke fungerer tilfredsstillende og vi er i gang med å undersøke muligheter for å oppgradere. Det vil komme forslag på ulike armaturer på Facebook.
    Oppdatering: Syret presenterer prisoverslag for å bytte alt samtidig eller pr. seksjon på årsmøtet.
  • Lys i oppgangeneoppdatert 18 mars
    Styret har vurdert at lysene i oppgangene ikke fungerer tilfredsstillende og vi er i gang med å undersøke muligheter for å oppgradere.
    Oppdatering: Syret presenterer prisoverslag for å bytte alt samtidig eller pr. seksjon på årsmøtet.
  • Balkongdøreroppdatert 18 mars
    Vi fortsetter arbeidet fra i fjor med å bytte balkongdører, denne gang for 2 og 3 etg., ny informasjon om befaring blir hengt opp/postet på Facebook.
    Oppdatering: Melding fra AkerHansen»
    Jeg vil informere dere om at vi prøver så godt vi kan å følge helsemyndighetene sine råd om coronaviruset og at det kan føre til utsettelser av arbeid hos dere. Vi beklager for dette men vi tar helse på alvor! Vi tar kontakt med hver enkelt beboer om når vi planlegger å komme for å skifte dører men vi kan ikke nå sette et tids punkt på år dette vil være. Mye vil nok bli gjort etter påsken og ut i mai-juni.»

Beboersaker
Styret jobber også fortløpende med beboersaker, men disse kan vi ikke gi noen opplysninger om.

Fullførte saker

Hull i veienmars 2020
Hull i veien ved nedre parkeringsplass er fylt ut.

Tak og takrennernovember 2019
DP Blikk har gjennomført reperasjon av tak og takrenner.

El -bil ladere i garasjen – oktober 2019
Styret vurderer sikkerheten på EL-bil ladere i garasjen, brannvesenet anbefaler at det ikke installeres ladere for langt unna inngangen til garasjen.

Sykkelboder og inngangspartier – september 2019
Snekker er innleid for å skifte råtne trebord på alle sykkelboder i sameiet. Snekker vil også gå over inngangspartiene som ikke ble gjennomført tilfredsstillende.

Punkterte vinduer – september 2019
Lommedalen glass mottar glasset rundt 24/06 og vil kontakte beboerne etter det.

Stoppekraner – juni 19
Rørlegger kommer 14/6 for å bytte stoppekraner i sameiet.

Forlenget nedløpsrør på takrenner – juni 19
Det er festet «forlengningrør» på takrenne slik at vannet føres bort fra bygningsmassen, vi har utfordringer med at vann kommer til garasjene.

Trefelling – mai 19
Det ble felt 4 trær i sameiet, 2 ved nedre parkeringsplass.

Sandkasser – mai 19
Vi mottok tilbud på utskiftning av sand i alle sandkasser på kr 66 000, styret vurderte at kostnaden ble for stor og vil se etter andre alternativer.

Gjerdet ved nedre parkeringsplass – mai 19
Vi fikk endelig fullført gjerdet vårt!

Gjerde langs gangvei ved nedre parkering – mai 19
Fjernet jernstolper og reparerte løse bord langs gjerdet.

Vårdugnad – mai 19
Det var dårlig oppmøte til dugnaden og styret sender ut en dugnadsavgift til de som ikke møtte. Styret takker for en god innsats til på de som møtte opp!

Vurdering av kameraovervåkning i garasjene – mai 19
Styret vurderte kostnader og drift av kameraovervåkning i garasjene og konkluderte at kostnaden ble for stor i forhold til nødvendigheten av det. Grovt estimert kr 100 000+.

Innkjøp av utstyr – mai 19
Vi kjøpte inn nytt utstyr til å bruke til vedlikehold/dugnader.

Befaring av sameiet – mars 19
Styret gjennomførte befaring av bygningsmasse og uteområder for å vurdere fremtidig vedlikeholdsplan.