saksliste

Sist styremøte: 22 juni
Vi kommuniserer ukentlig gjennom messenger gruppe.

Pågående saker

Bygningsmassen / Vedlikehold

  • Garasjen22 juni
    I garasjen skal det kun oppbevares bil relatert utstyr. Styret vil legge igjen synlig lapp for de beboerne som oppbevarer noe ekstra.

  • Rørinspeksjon 22 juni
    Beboere opplever tette sluk og styret skal bestille rørinspeksjon på det som er felles rørsystem.

  • Ekstra årsmøte – 22 juni
    Styret vil kalle inn til ekstra årsmøte i høst for å behandle saker som vi trenger å få stemt over.

  • Ventilasjon i leiligheter18 mars
    Flere har forespurt informasjon om ventilasjon og styret skal oppdatere hjemmesiden ny informasjon. Styret kan anbefale beboerne å ta kontakt med Bærum Blikk og ventilasjon som har gjennomført flere oppdrag i sameiet.

  • Nytt låsesystemoppdatert 18 mars
    Eksisterende system er utdatert og mange nøkler er på avveie. Styret skal innhenter riktig kompetanse for å anbefale nytt låsesystem.
    Oppdatering: Styret henter inn tilbud som presenteres på årsmøtet
  • Lys i oppgangeneoppdatert 18 mars
    Styret har vurdert at lysene i oppgangene ikke fungerer tilfredsstillende og vi er i gang med å undersøke muligheter for å oppgradere. Det vil komme forslag på ulike armaturer på Facebook.
    Oppdatering: Syret presenterer prisoverslag for å bytte alt samtidig eller pr. seksjon på årsmøtet.

  • Balkongdøreroppdatert 22 juni
    Vi har måttet bestille flere dører og vinduer for å kunne skifte ut hos alle, dette vil ta 6-8 uker. Etter hvert vil det et malerfirma ta kontakt for å fullføre jobben med maling.

  • Beboersaker
    Styret jobber også fortløpende med beboersaker, men disse kan vi ikke gi noen opplysninger om.

Fullførte saker

  • Dugnad i sameiet – 18 mars
    Dugnaden blir utsatt til det er trygt for alle å gjennomføre.
    Vedlikehold som må gjennomføres blir satt ut til vaktmester eller eksterne.

  • Årsmøte – 18 mars
    OBOS anbefaler at vi gjennomfører årsmøtet digital gjennom deres løsning som tilbys gratis.
    Styrer vurderer om dette lar seg gjennomføre eller om vi kan utsette årsmøtet. Vi tror dette kan gi utfordringer for deltakerne og selve gjennomføringen av årsmøtet.

  • Hull i veienmars 2020
    Hull i veien ved nedre parkeringsplass er fylt ut.

  • Tak og takrennernovember 2019
    DP Blikk har gjennomført reperasjon av tak og takrenner.

  • El -bil ladere i garasjen – oktober 2019
    Styret vurderer sikkerheten på EL-bil ladere i garasjen, brannvesenet anbefaler at det ikke installeres ladere for langt unna inngangen til garasjen.

  • Sykkelboder og inngangspartier – september 2019
    Snekker er innleid for å skifte råtne trebord på alle sykkelboder i sameiet. Snekker vil også gå over inngangspartiene som ikke ble gjennomført tilfredsstillende.

  • Punkterte vinduer – september 2019
    Lommedalen glass mottar glasset rundt 24/06 og vil kontakte beboerne etter det.

  • Stoppekraner – juni 19
    Rørlegger kommer 14/6 for å bytte stoppekraner i sameiet.

  • Forlenget nedløpsrør på takrenner – juni 19
    Det er festet «forlengningrør» på takrenne slik at vannet føres bort fra bygningsmassen, vi har utfordringer med at vann kommer til garasjene.

  • Trefelling – mai 19
    Det ble felt 4 trær i sameiet, 2 ved nedre parkeringsplass.

  • Sandkasser – mai 19
    Vi mottok tilbud på utskiftning av sand i alle sandkasser på kr 66 000, styret vurderte at kostnaden ble for stor og vil se etter andre alternativer.

  • Gjerdet ved nedre parkeringsplass – mai 19
    Vi fikk endelig fullført gjerdet vårt!

  • Gjerde langs gangvei ved nedre parkering – mai 19
    Fjernet jernstolper og reparerte løse bord langs gjerdet.

  • Vårdugnad – mai 19
    Det var dårlig oppmøte til dugnaden og styret sender ut en dugnadsavgift til de som ikke møtte. Styret takker for en god innsats til på de som møtte opp!

  • Vurdering av kameraovervåkning i garasjene – mai 19
    Styret vurderte kostnader og drift av kameraovervåkning i garasjene og konkluderte at kostnaden ble for stor i forhold til nødvendigheten av det. Grovt estimert kr 100 000+.

  • Innkjøp av utstyr – mai 19
    Vi kjøpte inn nytt utstyr til å bruke til vedlikehold/dugnader.

  • Befaring av sameiet – mars 19
    Styret gjennomførte befaring av bygningsmasse og uteområder for å vurdere fremtidig vedlikeholdsplan.